23 Ocak 2021

Soul

    Yönetmen: Pete Docter
Oyuncular: Daveed Diggs, Jamie Foxx, Tina Fey
Süre: 101 dakika 
Yapım Tarihi: 25 Aralık 2020
Ülke: ABD
IMBD: 8.1/10 
Benim Puanım: 6/10

    Herkese merhabalar okurlar. Bu postta sizlere 2020'nin güzel bir animasyon filmini tanıtmak istedim. Disney Pixar yapımı olan güzel bir film diyebilirim. Öncelikle filmde akıllı tasarımı bu kadar ön plana sokmaları pek hoşuma gitmedi diyebilirim. İzlemeden önce dram türünde bir yapım bekliyordum fakat ne yapıp ettilerse tüm olayı akıllı tasarım ile birleştirip gerçek üstü hale getirdiler. Bu film eğer dram filmi olsaydı sanırım harika bir malzeme çıkabilirdi ortaya.


    Geniş bir perspektiften baktığımda filmi beğendim. Filmin vermek istediği fikir de aslında bir bakıma güzeldi. Özgürlüğün ve yaşamanın güzelliği üzerine durduğundan izleyicilere sebepler vermeye çalışmış. Senarist biraz basit oynamış gibime geldi o konuda. Müzikler iyi kullanılmış ve jazz müzik ön planda olduğundan ister istemez çıtayı yükseltip izleme kararı aldım. Harika bir başlangıç yapıp, sinirimi bozan idelist olgularla dolu bir dünyaya yerleştirdi izleyiciyi. Sinirimi epey bozdu bu kısım. Hayal ettiğim gibi bir senaryoya sahip değildi açıkçası. Ama filme kötü de diyemem sırf senaryosunda beğenmediğim kısımlar var diye.

    Filmin kurgusu ve sinematografisi harikaydı onu es geçemem ne yazık ki. Tabii ki söz konusu Disney Pixar olunca kurgu ve sinematografi harika olacak elbette. Adamlar bu işi iyi yapıyorlar. Özellikle detaylar bir hayli ilgi çekici idi. Öbür dünya kısmı kolaya kaçmışlar gibiydi ama dünya kısmı büyüleyici bir güzelliğe sahipti. 

    Oscar'a aday olur mu bilemem fakat kazanabilir mi ondan şüpheliyim. Diğer animasyon filmlerini izledikten sonra buna karar vermek sanırım çok daha mantıklı olur.





4 yorum:

  1. normalde animasyon pek sevmem fakat arada pixar beni oyuna getirip kendini izlettiriyor :) bu filme de bakarım herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu yeni gördüm kusuruma bakmayın, gözümden kaçması imkansız gibi duruyor ama kaçıvermiş. Teşekkür ederim yorumunuz için. İzlemişsinizdir umarım :)

      Sil
  2. Bir amine ve animasyon sever olarak not aldım.
    Bloğunuzu yeni gördüm takip ettim bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim yorum için. takibe alıyorum ben de.

      Sil

İnsanın Elinden Kayan Yaşamı

      Selamlar değerli okurlar. Buralara uğramayalı yaklaşık bir yıl oldu. Keyifle yazdığım blogum, iş hayatıma yoğunlaşmamla birlikte diğer...