24 Aralık 2020

Ma Rainey’s Black Bottom


Yönetmen: George C. Wolfe
Oyuncular: Chadwick Boseman, Viola Davis, 
Taylour Paige, Colman Domingo, Glynn Turman, Michael Potts
Süre: 94 dakika 
Yapım Tarihi: 25 Kasım 2020
Ülke: ABD
IMBD: 7.2/10 
Benim Puanım: 7/10

     Merhabalar değerli okurlar sizlere bu yılın nadide güzel filmlerinden birini takdim etmek istiyorum. Yani izlemeden önce bir önyargım vardı açıkçası, ama önyargım filmi izledikten sonra yıkıldı. Gayet güzel bir işe imza atmışlar.

    Bu film hali hazırda Amerika'da tiyatrolarda sık sık oynanan bir oyunun film versiyonu. Ma Rainey adındaki blues müziğin çıkışında parmağı olan ve bu işi en iyi şekilde yapan kadının çevresinde dönen olayları anlatmakta film. Dönen olaylar diyorsam yıllardan, aylardan veya günlerden bahsetmiyorum. Sadece bir günlük bir anılarını bizlerle paylaşıyorlar. Ma Rainey' black bottom şarkısının kaydı için ayrılmış bir günü konu alıyor başlıktan da anlaşılacağı üzere. film küçük bir tanıtım sonrası sanatçıların stüdyoya girmesiyle başlıyor, Ma Rainey'nin ayrılışı ile bitiyor. Siyahi halkın yaşadığı ve yaşamış olduğu sorunların üzerinde pesimist bir şekilde durmuşlar. Ama merak etmeyin klişe ile karşılaşmayacaksınız. Tiyatro oyunundan türeme olduğundan birden fazla tirat göreceksiniz filmi izlerken. Bu tabii ki tiyatro havası katıyor bir miktar ama ilk tiratı gördüğüm anda keşke dedim film tek çekim olsaydı yani Birdman, 1917 filmlerinde de gördüğümüz gibi uzun sahnelerden oluşsaydı. Gerçekten çok daha ses getirebilirdi. Keşke bu yöntemi seçselerdi, kendilerini akademide bile görebilirdik. Halen daha görme şansımız var fakat yüksek bir olasılığı yok tabii ki bunun.

9 yorum:

  1. Bunun tanıtımını gördüm sanırım izleyeceğim. Yaşam öyküsü anlatan film, dizi severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet keyifli bir film idi. Blues'un annesinin bir gününü konu alıyor. Tavsiye ederim.

      Sil
  2. İmdb puanı iyimiş 94 dakika az bir zaman ama yinede izlemek isterim. teşekkürler arşive ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tiyatro izler gibi izleyebilirsiniz. Ama dediğim gibi birdman ve 1917 gibi bir teknik kullansalardı harika olabilirdi. İyi seyirler dilerim :)

      Sil
  3. Bu tarz filmleri beğeniyorum. Tiyatral nitelikli herseyi beğeniyorum cunku🙂 siyahileri konu alan yapimlari da takip ediyorum, listeme ekleyeceğim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılı yapım :) teşekkürler yorumunuz için.

      Sil

İnsanın Elinden Kayan Yaşamı

      Selamlar değerli okurlar. Buralara uğramayalı yaklaşık bir yıl oldu. Keyifle yazdığım blogum, iş hayatıma yoğunlaşmamla birlikte diğer...