24 Mart 2020

Pandemi Güncesi #1

Slowly


      Merhaba değerli okurlar pandemi güncesi serisinin ilk bölümünden sesleniyorum. İlk bölümde sizlere çok harika bir uygulamadan bahsetmek istiyorum. Posta geçmeden sizlere birkaç konudan söz edeceğim.

     Bildiğiniz üzere covid-19 son hızda yayılmaya devam ediyor, dolayısı ile insanlar salgının yayılmaması için veya hastalanmamak için evlere kapanmış durumda. Evlere kapanan insanlar haliyle interneti bolca kullanmaya başladı. Youtube ve netflix önlem olarak, hizmetin kesilmemesi adına video kalitelerini düşürdü. Dünyanın en kaliteli sistemine sahip olduğunu düşündüğüm google bile böyle bir karar aldıysa, internet kullanımının ne kadar ciddi bir seviyede olduğunu tahmin etmek çok zor değildir.
    İnternet kullanımının artması ile sosyal medyadaki linç oranlarının da arttığını görmekteyiz. İnsanlar toplumda yer edinebilmek için bir sürü insanı idol olarak seçmeye çalışır kendisine. Durum böyle olduğunda idol olarak seçtiği kişinin yaptıklarını havalı bulduğundan, aynını yapmaya çalışır. Durum böyle olduğunda ise yapıyor olduğu şeyi kendi iradesi dışında, hiçbir şekilde düşünmeden yapmaya başlar. Yaptıklarının kötü bir şey olduğunun farkına bile varamaz. Bir insanın hayatını mahvetmek veya bir insanı öldürmek onun için önemsizdir; çünkü idol kaynağını taklit etmezse toplumda yer edinemeyeceğini düşünüyordur. O yüzden lütfen, başkasının fikirlerini benimseyip hareket etmeyin. Bir eyleme geçmeden önce düşünün.

"Sosyal medyada linç akımına kapılıp özgür iradenizi çöpe atmayın!"


     Biraz uzun bir başlangıç olduğunun farkındayım fakat bundan bahsetmezsem içimde kalırdı elbet. Şimdi sizlere Slowly adlı uygulamadan bahsedebilirim mutlulukla...

     Nedir ulan bu Slowly? diyeceklere tek cevabım mektuptur.
     Slowly uygulaması sayesinde çok geçmiş yıllardaki gibi insanlarla mektuplaşabilirsiniz. Bu uygulama sayesine bir sürü yeni insanla tanışabilirsiniz ve onlarla mektuplaşabilirsiniz. Uygulama mesajın gönderilme süresini, iki kişi arasındaki mesafeye göre belirliyor. Mesela filipinlerde tanıştığım birine mesajımın ulaşma süresi tam 1 gün. veya türkiyede 300 kilometre uzağımda olan birine mesajımın ulaşma süresi 1 saat gibi...

    Evde oturup dilinizi geliştirmek için insanlara uzun uzun mektuplar yazabilirsiniz. İnsanlardan harika hikayeler dinlemek için de bu uygulamayı tercih edebilirsiniz.
    Uygulamayı yapan geliştiriciler neredeyse tüm detayları düşünmüşler. Bir mektubu yazdıktan sonra o mektuba pul yapıştırmanız için bir seçenek mevcut, istediğiniz bir pulu seçip mektubunuza yapıştırabilirsiniz.
     Uygulamada profil fotoğrafı için uygulamanın karakter oluşturucusundan kullanmaktayız. İstediğiniz gibi bir tipleme oluşturabilirsiniz. ruhunuzda yatan ne ise.












Aşağıdaki linklerden uygulamayı indirebilirsiniz



9 yorum:

  1. ooo uygulama süpermiş , dijital mektuplaşma harika :) birkaç arkadaşa söyleyeyim de mektuplaşalım maden değişiklik olur :) teşekkürler bu anlatım için , internet hızı gerçekten de düşük evde iki eba kullanan çocuğumuz olunca internetteki takılmalar problem olabiliyor

    YanıtlaSil
  2. Daha yavaş bir yaşantı insanı mutluluğa eriştirebilecek nitelikte efendim. dijital mektup da bunu hedeflemiş bir miktar. Bu yavaş yaşam için bir hareket bile var Cittaslow deniyor. Detaylarını incelerseniz çok hoşlanacaksınız :) blogumda bundan bahsetmiştim. aşağıdaki linkte vereceğim postumda cittaslowdan bahsettim.

    https://sogukmutluluk.blogspot.com/2018/08/cittaslow-sakin-sehir-projesi.html

    YanıtlaSil
  3. Vaktim olsaydı aslında uygulama güzelmiş ama ne yazık ki vakit yok. Hele ki şu sıra.
    Bu arada mail abonelik butonu koyarsanız daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz ve öneriniz için. Uygulama sayesinde çok arkadaş edinilebiliyor zamanınız olduğu sürece elbet :)

      Butonu da ekledim teşekkürler :)

      Sil
  4. Bilmiyordum bu uygulamayı, çok hoşuma gitti indiriyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet epey güzel bir uygulama, iyi hissettirebiliyor.

      Sil
  5. O zamanlar bu yayını görmemişim, bir başka arkadaşımın bahsetmesiyle tanıştım slowly ile. Şu anda Amerika, Meksika ve Hollanda' dan 3 mektup arkadaşım var. :)
    Şu anda bloğunu radyo programında tanıtmak üzere incelemeye aldım. Yayın yarın gerçekleşecek, blogda ve spotifyda, bir de instada olacak. Yine haber veririm. Dilerim buralardasındır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar yorumunuz için çok teşekkür ederim. Uzun zamandır buralarda değildim blog için bir içerik üretmedim, bakıyorum da bu yıl sadece 1 tane entry girmişim. yazınızı da çok geç görmüşüm dolayısıyla. Tesadüfen uğradım bloguma ve yorumunuzu gördüm okudum ve çok mutlu oldum. Beni teşvik ettiniz diyebilirim yeni yayınlar için. Radyo programında bana da yer ayırdığınız için çok teşekkür ederim. Bana link atabilir misiniz acaba dinlemekten büyük keyif alırım.

      Sil
    2. Sevgili Levent, bence bloğa dönün. Çünkü yayınlarınız çok kaliteli. Size yayın linkini gönderiyorum. Sevgiler, :)
      https://open.spotify.com/episode/2aYneu2wRzYybkibpTOBJ7

      Sil

İnsanın Elinden Kayan Yaşamı

      Selamlar değerli okurlar. Buralara uğramayalı yaklaşık bir yıl oldu. Keyifle yazdığım blogum, iş hayatıma yoğunlaşmamla birlikte diğer...